.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افتتاح حساب دولتی برای دارندگان چک برگشتی مجاز شد +سند
در نامه مدیرکل خزانه تاکید شده است که مسئولان بانک مرکزی باید طی دستوری به بانک های عامل، اعلام کنند که در خصوص حسابهای دولتی که از طریق اداره کل خزانه یا خزانه معین استانها معرفی و افتتاح می شوند، نیازی به استعلام از وضعیت حسابهای شخصی صاحبان امضای حساب نباشد.

 به گزارش شمال نیوز:  یکی از موضوعاتی که طی سالهای اخیر توسط بانک های کشورمان و بانک مرکزی به شدت مورد توجه قرار گرفته و به آن تاکید شده است، لزوم دقت در اعتبارسنجی مشتریانی است که قصاد دریافت خدماتی مانند تسهیلات یا دسته چک را دارند. به همین خاطر بانک ها پیش از افتتاح حساب جاری یا ارائه دسته چک جدید به مشتریان خود، اقدام به استعلام وضعیت اعتباری آنها می کنند تا ضریب خطای ارائه خدمات به افرادی که اعتبارشان مخدوش است، پایین بیاید.

اما نکته جالب در این خصوص آن است که این اعتبارسنجی و بررسی وضعیت افراد، درباره حسابهای دولتی موضوعیت نداشته و فردی با داشتن نمره های منفی مانند چک برگشتی، می تواند صاحب امضای یک حساب دولتی باشد.

بر اساس ابلاغیه یکی از مسئولان وزارت اقتصاد به مدیر مقررات بانکی بانک مرکزی که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، تاکید شده است که دستگاههای اجرایی دارای شخصیت حقوقی مستقل از اشخاص حقیقی و صاحبان امضا مجاز بوده و بر این اساس، وجود سابقه چک برگشتی در حساب شخصی افرادی که برای حسابهای دولتی صاحب امضا هستند، مانع از معرفی آنها به بانک های عامل نخواهد بود.



در ادامه نامه غلامرضا امین رفتاری مدیرکل خزانه همچنین تاکید شده است که مسئولان بانک مرکزی باید طی دستوری به بانک های عامل، اعلام کنند که در خصوص حسابهای دولتی که از طریق اداره کل خزانه یا خزانه معین استانها معرفی و افتتاح می شوند، نیازی به استعلام از وضعیت حسابهای شخصی صاحبان امضای حساب نباشد./صبحانه آنلاین


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.054 seconds.